حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

ساخت ماشین آلات صنعت تایر ‌برای نخستین بار در کارخانه کویر تایر

کویرتایر
زمان مطالعه : 3 دقیقهتاریخ انتشار : 13 تیر 1397تعداد بازدید : 49نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

به گزارش پارس تایر، مدیرعامل شرکت کویرتایر در این بازدید با بیان اینکه روزانه 12 هزار و سالانه 4 میلیون و 200 حلقه تایر در این مجموعه تولید می‌شود گفت: ارزش ریالی روزانه این میزان تولید یک میلیارد و 100 میلیون تومان است.

کویرتایر 22 درصد تایرکشور را با بهترین کیفیت تامین می‌کند

سیدمحمدحسین زینلی با اشاره به اینکه کویر تایر 22 درصد تایر کشور تامین می‌کند افزود: مفتخریم که بهترین کیفیت تایر کشور مربوط به این کارخانه است.

وی میزان اشتغال کارخانه را 1500 نفر اعلام و بیان کرد: این تعداد شامل هزار نفر پرسنل و 500 نفر پیمان کار، نیروی خدماتی و حمل و نقل است.

کویرتایر نقش مهمی در اقتصاد شرق کشور دارد

وی با تاکید بر اینکه کویر تایر نقش مهمی در اقتصاد شرق کشور دارد گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری توانسته‌ایم ساخت ماشین آلات صنعت تایر را برای نخستین بار در کارخانه انجام دهیم.

طلبکاری 130 میلیاردی از خودروسازان و تامین مواد اولیه دو دغدغه مهم کویرتایر

مدیرعامل شرکت کویرتایر از طلب 130 میلیاردی کویرتایر از خودروسازان به عنوان مهمترین دغدغه این کارخانه یاد کرد و افزود: روزانه 700 میلیون تومان مواد اولیه برای کارخانه نیاز است که بخشی از آن وارداتی است بنابراین نیاز است در سیستم بانکی انتقال وجه خارجی پذیرفته شود.

وی بیان کرد: برای تامین مواد اولیه با شرایط دشواری مواجه هستیم که تلاش می‌شود با سخت کوشی مشکلی در تولید ایجاد نشود اما واحدهای صنعتی برای ماندگاری به تثبیت نرخ ارز و تخصیص ارز دولتی نیازمند هستند.

زینلی به راندمان بالای این کارخانه اشاره کرد و گفت: در تمام سال‌های قبل از 97 راندمان خط تولید 94، 95 و 96 درصد ظرفیت نصب شده بوده است و علاوه بر این بالاترین نرخ بهره وری را داشته‌ایم و به لحاظ مدیریت مصرف انرژی نیز در بین تمامی صنایع بالاترین رتبه را داشته‌ایم.

ساخت 6دستگاه پرس پخت و افزایش تولید 1500حلقه تایر

مدیرعامل شرکت کویرتایر به ساخت 6 حلقه دستگاه پرس پخت در کارخانه اشاره کرد وگفت: هر چند وظیفه ما تولید محصول است اما برای نخستین بار توانستیم با ساخت این تعداد دستگاه پرس پخت 1500 حلقه تایر را به خط تولید اضافه کنیم و هزینه خرید هر دستگاه را با‌ تولید داخلی از 900 به 400 میلیون تومان کاهش دهیم.

کمترین ضایعات صنعت تایر کشور در کویرتایر

وی با بیان اینکه تمامی تایرهای تولیدی کارخانه استاندارد اجباری و حتی بالاتر از آن را دارند افزود: کمترین ضایعات تایر کشور در کویرتایر است و از زمان تولید 4 سال ضمانت محصول داریم که هیچ محصول تایری چنین ضمانتی در کشور ندارد.

تخصیص ارز دولتی از محل صندوق ذخیره ملی برای طرح توسعه کویرتایر

زینلی به دو خبر خوش برای مجموعه کویرتایر اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی توانستیم برای نخستین بار بعد 15 سال از اعتبارات صندوق ذخیره ملی برای طرح توسعه کارخانه بهره‌مند شویم.

مدیرعامل شرکت کویرتایر افزود: با این اعتبارات 30 درصد به ظرفیت تولید کارخانه افزوده می‌شود.

وی به خبر خوش دیگری اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون بانک سپه مجوز پرداخت تسهیلات را به ما نداشته که با پیگیری‌های استاندارخراسان جنوبی با این موضوع هم موافقت شده است.

با هماهنگی و تلاش بیشتر بر مشکلات فائق می‌آییم

زینلی تاکیدکرد: نباید زیاد نگران مشکلات فعلی بود چرا که کشور در طول سنوات گذشته شرایط بحرانی زیادی را پشت سر گذاشته و الان هم می‌توان با هماهنگی و تلاش بیشتر بر مشکلات فائق آمد.

پیگیری مشکل تامین مواد اولیه و وصول مطالبات کویرتایر از طریق وزارت کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه وزیر کشور نیز در حاشیه این بازدید در پاسخ به خبرنگاران در مورد مشکلات مطرح شده گفت: مطالبات میلیاردی کویرتایر از خودروسازان و همچنین مشکل تامین مواد اولیه کارخانه از طریق وزارت کشور پیگیری خواهد شد تا مشکلی در خط تولید ایجاد نشود./تسنیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول