حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

همكاری وزارت صمت براي تامين لاستيك رانندگان

لاستیک کامیون
زمان مطالعه : 4 دقیقهتاریخ انتشار : 25 تیر 1397تعداد بازدید : 64نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

به گزارش پارس تایر، فرامرز مداح در همايش هم انديشي و هماهنگي تشكل هاي حمل و نقل وكالاي استان اصفهان گفت :‌ مطالبات رفاهي رانندگان از مدت ها پيش در حال پيگيري بود كه توجه بيشتر دولت رسيدگي به مطالبات صنفي اين قشر را تسريع كرده است.

وي با اشاره به افزايش 20 درصدي كرايه رانندگان در كارگروهي متشكل از نمايندگان صنف وكارشناسان مربوطه اضافه كرد: تعرفه حمل فراورده هاي نفتي كه توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي انجام مي شود نیز تا هفته آينده ابلاغ می شود .

رئيس كارگروه اصلاح فرايندها و مطالبات رانندگان به لزوم توجه به شاخصه هايي در تعيين نرخ حمل بر اساس تن كيلومتر اشاره و خاطر نشان كرد:‌ در مرحله اول باید عواملی که در تن كيلومتر اثر دارد مورد بررسی قرار گیرد كه اميدواريم تا هفته آينده نتيجه مشخصي از اين بررسي ها اعلام شود.

وی گفت : حسن تعيين معیار و محاسبه آن اين است كه اگر معیارها تغيير كند به راحتي مي توان كرايه ها را محاسبه كرد و ميزان تاثير گذاري آن معیار در كرايه را مشخص و اعمال كرد.

مداح مرحله دوم اين اقدام را تعيين دقيق كرايه هاي هر مسيردانست و افزود: كرايه ها بايد با توجه به شاخصه هايي چون پروفيل هاي طولي ، آب و هوا ، ناهمواري ها و راه هاي مختلف تعيين شود.

عضو هيات عامل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور با اشاره با اینکه كميسيون هاي ويژه ماده 11 و 12 همواره در حال بررسي تخلفات است ، افزود: نكته مهمي كه در اين رابطه وجود دارد اين است كه این مورد برخورد با معلول است و ما بايد تلاش كنيم تا علت را اصلاح کنیم تا كار به كميسيون ها كشيده نشود .

وی از بررسي تمام عوامل گفته شده خبر داد و اظهار كرد:‌ اقداماتي به سرعت در حال انجام است و مواردی كه نياز به زمان بيشتري دارد در فرايند كاري قرار خواهد گرفت .

مداح با اشاره به اینکه همه شركت ها داراي تخلف نيستند، افزود : روش های مختلفی برای رسيدگي به شكايات رانندگان وجود دارد ، سامانه پیامكي ، صندوق پستي جهت ارسال مدارك به صورت ناشناس ، سایت اینترنتی 141 و تلفن گوياي 141 از جمله راه هاي ارتباطي رانندگان با اين نهاد است .

وي با بيان اينكه پاسخگويي به رانندگان از طريق تلفن گوياي 141 حدود 75 درصد بوده است، تصريح كرد: کاربر با شنيدن مشكلات رانندگان اقدام به ثبت گزارش در سامانه شَهدا مي كند و سپس مشكلات به استان ها براي رسيدگي ارجاع مي شود .

رئيس كارگروه اصلاح فرايندها و مطالبات رانندگان خواستار همكاري وزارت صنعت ، معدن ، تجارت در رابطه با توزیع لاستيك با قيمت مصوب شد و افزود : بخشي از لاستيك ها احتكار مي شود كه به شدت پيگير اين موضوع هستيم .

مداح يكي از دغدغه هاي رانندگان را روش پرداخت هزينه هاي حمل ونقل بار عنوان كرد و گفت:

در مورد پرداخت كرايه با يكي دو بانك در حال مذاكره هستيم كه روش كنوني را تغيير دهيم چرا که در حال حاضر راننده واسط بين شركت و صاحب كالا شده است و راننده بايد از جیب خود پول شركت و كميسيون هاي مربوطه را پرداخت كند و بعد براي گرفتن پول از صاحب بار اقدام كند كه بعضا صاحبان بار با بروز مشكلاتي در انبارها و پرداخت نشدن هزينه جرثقيل ومواردي اين چنيني باعث بروز مشكلاتي براي رانندگان می شود.

عضو هيات عامل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي وحدت رويه در پايانه بندرامام (ره) و پايانه بندر عباس را از ديگر مسائل رانندگان برشمرد و تاکید کرد : در روزهاي گذشته تمامی كنترل ها و دسترسی های اساسي را از پايانه ها گرفتيم و این موارد در دفتر كالا انجام مي شود و همچنین مشكلي در اختلاف زمان اخذ پول وجود نخواهد داشت و همه در زمان ورود به پاركينگ پرداخت مي شود.

رييس كارگروه اصلاح فرايندهاو مطالبات رانندگان با بيان اينكه تعداد ناوگان نوبت مجازي در بندر عباس از 25 هزار به 75 هزار رسيده است، اظهار كرد:‌ با برنامه ريزي هاي انجام شده از هفته آينده محدوديت هايي براي رانندگاني كه از بارگيري هاي مختلف اقدام به حمل بار مي كنند اعمال خواهد شد، درواقع براي اجراي عدالت اجازه نمي دهيم آنهايي كه با بارگيرهاي مختلف كار مي كنند ديگر به بندر عباس بروند.

مداح تصريح كرد:‌ مطالبات رانندگان از دیگر نهادهاي ذي ربط نيز در حال پيگيري است و در حال رایزني هستيم تا اقلام مصرفی رانندگان به راحتی در اختیار آنها قرار گیرد .

به گفته اين مقام مسئول در آينده نزديك نقشه اي ازمسيرها با موضوعات مختلف از سوي دفتر مطالعات راهبردي حمل و نقل در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در اختيار اين نهاد قرار مي گيرد.

وی از انجام مذاكرات متعددی با گمرگ خبر داد و گفت:‌ تلاش مي كنيم تا به ما اجازه دهند هر خودرویی که از گمرك خارج مي شود به سامانه بارنامه ما متصل شود كه بي عدالتي در بندر اتفاق نيفتد .

رئيس كارگروه اصلاح فرايندهاو مطالبات رانندگان شرط موفقیت سالن هاي اعلام بار و وصول بدون اشتباه كرايه ها را جلوگیری از حمل بار بدون برنامه دانست و خاطر نشان کرد : نباید هیچ باری بدون بارنامه در محورها قرار گيرد چرا كه كنترل در محورها بسيار كار سختي است و دستگاه هاي wim هم تنها درصدي از محورها را كنترل مي كند ./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول