حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

کاهش حاشیه سود و هزینه‎های مالی بلای جان شرکت ایران یاسا

تایر
زمان مطالعه : 1 دقیقهتاریخ انتشار : 2 تیر 1397تعداد بازدید : 42نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

شرکت ایران یاسا رابر در سال مالی 1396 علی رغم افزایش 20 درصدی مبلغ درآمدی خود، باز هم نتوانست سودآوری مطلوبی را به ثبت رساند.

به گزارش پارس تایر، کاهش حاشیه سود محصولات اصلی شرکت نظیر تایر و تیوپ (کاهش 10 درصدی حاشیه سود تایر شرکت) به دلیل افزایش بهای تمام شده مواد اولیه مصرفی، وضعیت نامطلوب جریان نقدینگی شرکت با توجه به دوره بلند مدت وصول مطالبات، هزینه های مالی بالا نسبت به سود ناخالص شرکت و …، از مهمترین دلایل سودآوری نامناسب این شرکت در سال مالی 1396 و ثبت زیان انباشته ای 60 میلیارد ریالی گردید.

یکی از نکات قابل توجه صورت های مالی سال 1396 شرکت، افزایش میزان تسهیلات دریافتی در این سال می باشد که بخش عمده ای از آن به دلیل افزایش بهای خرید مواد اولیه، پرداخت های انتهای سال کارکنان، شرایط و استراتژی های فروش و .. است و با توجه به سرمایه 600 میلیارد ریالی شرکت و 50 میلیارد ریال خالص ورود وجه نقد ناشی از فعالیت های عملیاتی، 770 میلیارد ریال تسهیلات اخذ شده تا پایان سال، از نکات منفی و قابل تامل این شرکت می باشد.

در حالی که فروش شرکت در سال گذشته به 1 هزار و 500 میلیارد ریال رسیده است، لیکن خالص وجوه نقد دریافتی ناشی از فعالیت های عملیاتی شرکت در سال گذشته تنها 50 میلیارد ریال بوده است که این موضوع نشان از دوره وصول مطالبات طولانی شرکت و کیفیت پایین سود محقق شده شرکت دارد./بورس نیوز

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول