حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

تولید کنندگان نقشی در گرانی تایر ندارند

تایر
زمان مطالعه : 1 دقیقهتاریخ انتشار : 24 شهریور 1397تعداد بازدید : 57نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران گفت: افزایش قیمت تایر ربطی به تولیدکنندگان ندارد بلکه ریشه اصلی این گرانی را باید در سطح بازار جستجو کرد.

به گزارش پارس تایر، مصطفی تنها در برنامه روز از نو ضمن اشاره به اعمال افزایش 3.6 درصدی قیمت تایر طی سه ماهه نخست سال جاری افزود: این افزایش نرخ بر اساس مجوز سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه شنیده می شود تایر 50 تا 60 درصد بالای قیمت تمام شده در بازار خرید و فروش می شود، اظهارداشت: این رفتار ناشی از فرصت طلبی دلالان و واسطه هاست.

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران گفت: به تمامی نمایندگی های فروش تایر در سراسر کشور ابلاغ شده که حق فروش با قیمت های بالاتر از نرخ مصوب را ندارند و هرگونه تخطی از این موضوع قطع سهمیه و فسخ قرارداد امتیاز نمایندگی را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: نظارت بر قیمت ها بر عهده نهادها و ارگان های مسئول بوده و انتظار می رود عملکرد بهتری در این زمینه از خود نشان دهند.

تنها تصریح کرد: تولید تایر طی چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصدی رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تولید تایر مرداد ماه با افت مواجه شد، گفت: این افت ناشی از تغییرات پی در پی در نظام تخصیص ارز و تامین اعتبارات ارزی برای واردات مواد اولیه کارخانجات بوده است.

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران در ادامه افزود: کارخانجات تایرسازی با تخصیص اولویت ارزی جهت تهیه مواد اولیه از سوی دولت دوباره با تمام قدرت در حال تولید هستند./ رادیو اقتصاد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول