حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

کمبود مواداولیه تولید لاستیک مشکل‌ساز شد

تایر کامیون
زمان مطالعه : 1 دقیقهتاریخ انتشار : 28 مرداد 1397تعداد بازدید : 49نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

کمبود مواد اولیه، ‌تایرسازان را مجبور به سهمیه‌بندی در توزیع سبدهای محصولاتشان کرد. اگرچه پیش از این بارها مدیران کارخانه‌های تایرسازی با گله از شیوه تخصیص ارز برای واردات مواداولیه نسبت‌به کاهش تولید در کارخانه‌های خود هشدار داده بودند ‌اما سرانجام این کمبودها تاثیر خود را در سبد فروش مردادماه گذاشت.

به گزارش پارس تایر، تایرسازان در اقدامی عجیب که کمتر در تاریخچه این صنعت سابقه داشته است، به هر نماینده در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور فقط یک سبد از محصولات خود را فروخته‌اند و همین موضوع از کاهش تولید و آغاز کمبودها در بازار آتی لاستیک حکایت دارد.

نکته جالب در سبدهای مردادماه، ‌عرضه محدود و قطره‌چکانی برخی سایزها مانند 24*12، ۷۵۰/۱۶ ،۸۲۵/ ۱۶است که به تعداد بسیار محدود در سبدهای اعلامی از سوی تایرسازان گنجانده شده‌اند.

کمبود مواداولیه باعث شد شرکت‌های تولیدکننده تایرهای باری، ‌از تعداد لاستیک‌های باری بایاس در سبد محصولات خود کم کنند که این امر باعث بالا رفتن شدید قیمت‌ها در بازار شده است.

این شرایط در حالی بازار لاستیک کشور را به‌آرامی به سوی کمبود کالا سوق می‌دهد که وزارت صنعت‌،معدن‌وتجارت به بهانه حمایت از تولید داخل،‌ حمایت ارزی از واردات تایرهای سواری را نیز حذف کرد و بی‌توجه به آینده بازار،‌ واردکنندگان را به پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دریافتی برای واردات تایرهای رادیال سواری مکلف کرده است.

کمبود مواداولیه تولید تایر از یک‌سو و خروج لاستیک‌های خارجی از بازار ایران به‌دلیل بالا رفتن سرسام‌آور قیمت‌ها برای مصرف‌کننده نهایی‌، ‌آینده نه‌چندان روشنی را مقابل چشمان کارشناسان بازار تایر قرار داده است.

مشکلاتی که برای حل آنها باید پیش‌از هر تصمیمی فکری به حال تامین مواد اولیه تایرسازان از یک‌سو و تامین تایرهای موردنیاز ناوگان حمل‌ونقل کشور از طریق واردات صحیح و حساب‌شده کرد تا چرخ میلیون‌ها خودروی موجود در کشور برای ادامه حرکت خود با مشکل روبه‌رو نشوند./ اخبار خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول