حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

چالش جدی تایرسازان در پرداخت معوقات ارزی

تایر
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 6 شهریور 1397تعداد بازدید : 32نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

به گزارش پارس تایر، دبیر انجمن واردکنندگان تایر در خصوص مشکلات ارزی تولیدکنندگان تایر اظهار داشت : برخی از تولید کنندگان در سال های 95 و 96 اقدام به عقد قرار دادهایی با شرکت های خارجی نموده اند و مقرر شده است که با یوزانس های یک ساله بدهی های خود را پرداخت کنند اما مشکلات و بخشنامه های جدید و پی در پی ارزی که همگی در سال جاری رخ داده است، موجب شده که این عده از تولیدکنندگان جهت پرداخت معوقات ارزی خود با مشکلات جدی مواجه شوند.

مصطفی تنها در گفتگو با خبرنگاران در ادامه بیان داشت : اغلب قراردادهای مذکور مربوط به خدمات مهندسی، مشاوره ای، خرید و تعمیرات دستگاه ها و یا آموزش نیروی کار بوده است که در اغلب موارد به صورت قراردادهای یوزانس انجام می شود.

وی افزود : کارخانه ای سفارش ساخت ماشینی را داده است که تولید آن 13 ماه به طول انجامیده است و فقط 20 درصد از هزینه آن را به عنوان پیش پرداخت در سال 96 پرداخت کرده است و باید مابقی را در سال 97 بپردازد اما چون امکان پرداخت وجود ندارد می بایست از خرید دستگاه سرباز بزند و غرامت سنگینی نیز بپردازد.

وی با اشاره به اینکه نظامی برای پرداخت این بدهی ها وجود ندارد گفت : حال که موعد پرداخت این قراردادها در سال جاری فرا رسیده است به هیچ نوعی نمی توان این مبالغ را پرداخت کرد و تولیدکنندگان برای پرداخت بدهی های ارزی خود با مشکلات جدی مواجه هستند.

تنها با بیان اینکه حتی امکان بازپرداخت مبالغ کم نیز وجود ندارد بیان داشت : حتی در مواردی که مبالغ بدهی ها کوچک است و تولیدکنندگان حاضرند با ارز آزاد بدهی خود را بپردازند امکان بازپرداخت شفاف و قانونی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد : بدهی های خارجی را نمی توان به هر طریقی پرداخت نمود بلکه باید از طرق قانونی و کاملا شفاف این بدهی را پرداخت که متاسفانه هیچ مکانیسمی برای پرداخت قانونی وجود ندارد. در مواردی که مبالغ بدهی ها بزرگ است مثلا 2 میلیون دلار، عمق فاجعه بزرگتر است چرا که این مبالغ را نمی توان به آسانی تهیه کرد.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان صنعت تایر تاکید کرد : تولیدکنندگان تا کنون به هر اداره و یا سازمانی برای پرداخت بدهی های ارزی خود که جزء تعهدات بخش خصوصی کشور است، مراجعه کرده اند نتوانسته اند راهکاری پیدا کنند و علت اصلی این است که هیچگونه راهکاری برای این موارد در بخشنامه های جدید ارزی سال جاری پیش بینی نشده است و متاسفانه هیچ کس پاسخگو نیست که این افراد برای پرداخت بدهی های معوقه خود باید چه اقدامی انجام دهند./ خبر خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول