حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

پیش فروش تایرهای خارجی، ترفند جدید برای استفاده از ارز دولتی

تایر سنگین
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 20 دی 1397تعداد بازدید : 66نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

تجارت با پول مردم! وضعیت این روزهای برخی واردکنندگان تایر به کشور است که با جمع آوری نقدینگی موجود در بازار تایر قصد دارند به هر نحوی از سفره پربار ارز دولتی تخصیص داده شده برای واردات تایر به کشور بیشترین بهره را ببرند. با یک حساب سرانگشتی شاید بتوان به پشت پرده ثبت سفارش های ۲۰۰ هزار حلقه ای و بالاتر از آن پی برد.

به گزارش پارس تایر، برخی تجار که در فرصت طلایی ایجادشده برای واردات تایرهای باری اتوبوسی به کشور برای کسب بیشترین س ود ممکن، به منابع مالی خود اکتفا نکرده اند و محصولات خریداری نشده را با وعده تحویل ۴۵ روزه به فعالان بازار تایر پی فروش کرده اند. نمایندگان برخی برندهای خارجی در ایران تایرهای خود را با وعده تحویل ۴۵ روزه به فعالان بازار پیش فروش کرده و مبالغ کلانی را نیز از این افراد دریافت کرده اند.

رقم هایی بین ۲۵۰ میلیون تا یک میلیارد تومان که خود می تواند میزان نقدینگی موجود در بازار را به شدت کاهش دهد. البته این شرکتها وعده پرداخت سود ۲ تا ۲۵ درصد را در صورت بروز تاخیر در تحویل کالا به بازاریان داده اند. علت اصلی چنین رویکردی در شرکتهای وارد کننده، واردات تایریا ارز دولتی و تعرفه گمرکی ۵درصدی است. این روزها نیاز مبرم کشور به این گروه محصول از تایر بازار پرسودی را برای این افراد رقم زده است. این گروه برای حواله کردارز دولتی به کشورهای فروشنده تایر باید ابتدا مبلغ مورد معامله را به صورت ریالی به حساب بانک های ایرانی واریز کنند و از آن سو بانک ایرانی مبلغ را در قالب حواله ارزی به دست کارخانه های تولید کننده در چین و دیگر کشورها برساند. این شرکت ها به دلیل کمبود نقدینگی دست به دامن بازار شده اند و با وعده پیش فروش، اقدام به جمع آوری نقدینگی می کنند.

مبالغی که حتی به ۱۵۰ میلیارد تومان هم می رسد. حال با مشکلات ایجادشده بر سر راه ارسال حواله های ارزی به شرکتهای خارجی و برگشت خوردن حواله ها این شائبه ایجاد می شود تکلیف سرمایه های بازاریانی که در اختیار برخی تجار قرار گرفته است چه خواهد شد؟ روند فعلی جمع آوری سرمایه از بازار تایر چه تاثیری بر توانایی فروشندگان تایر برای خرید کالاهای ایرانی و در نهایت قیمت فروش تایر در بازار خواهد داشت؟ سوالاتی که به نظر می رسند پیش از ایجاد یک تنش دوباره در این بازار، نیاز به ورود نهادهای نظارتی دارد./دنیای خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول