حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

پروژه حذف دلال‌ها از بازار لاستیک کلید می‌خورد

لاستیک
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 8 مرداد 1397تعداد بازدید : 45نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

عمده‌فروشان بدون‌مجوز از بازار تایر خداحافظی می‌کنند. تصمیم جدیدی که از سوی کارگروه تنظیم بازار قرار است با هدف شفافیت بخشیدن به سیستم توزیع تایرهای وارداتی و تولید داخل به مرحله اجرا در بیاید.

به گزارش پارس تایر، عمده‌فروشان بدون‌مجوز از بازار تایر خداحافظی می‌کنند. تصمیم جدیدی که از سوی کارگروه تنظیم بازار قرار است با هدف شفافیت بخشیدن به سیستم توزیع تایرهای وارداتی و تولید داخل به مرحله اجرا در بیاید. این جدیدترین اتفاق در حوزه فروش تایرهای ایرانی و خارجی خواهد بود که ‌قرار است با هدف شفاف‌سازی سیستم‌های توزیع از این هفته اجرایی شود.

بر‌اساس این تصمیم، فهرست تایرهای وارد‌شده به کشور یا تولیدداخل از مبدا در این سامانه ثبت خواهد شد و در هر مرحله از فروش نام و مشخصات خریدار نیز در این سامانه ثبت می‌شود. یکی از محسنات اجرای این طرح که از این هفته اجرای آن آغاز می‌‌َشود، شفاف‌سازی سیستم واردات و تولید تایر است. چراکه تنها افرادی امکان حضور در چرخه خرید و فروش تایر را خواهند داشت که شماره پروانه‌کسب ‌معتبر داشته باشند. به این ترتیب دست عمده‌فروشانی که بدون داشتن پروانه‌کسب اقدام به جابه‌جایی حجم زیادی تایر و کسب سودهای کلان می‌کردند، از نظام توزیع قطع خواهد شد. یکی دیگر از مشکلات شبکه توزیع تایر، ‌فروش انحصاری برخی سایزها توسط برخی تولید‌کنندگان است که با اجرای این شیوه،‌ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و دیگر سازمان‌های نظارتی در هر لحظه امکان دسترسی به خریدار تایر از کارخانه و واردکننده را خواهند داشت و در صورت بروز هرگونه تخلف و فروش انحصاری به افراد خاص، با تولیدکننده متخلف و خریدار برخورد خواهد شد.

در موضوع واردات نیز فهرست محصولات واردشده توسط هر تاجر به محض خروج از گمرک در سامانه جامع تجارت ثبت خواهد شد و دستگاه‌های نظارتی در هر مرحله امکان ردیابی خریدار را دارند. با این اتفاق علاوه‌بر شفاف‌سازی قیمت‌ها و مشخص شدن سود هریک از فعالان شبکه فروش، امکان احتکار تایر نیز به صفر خواهد رسید. با اجرای ثبت مراحل توزیع تایر در سامانه جامع تجارت،‌ تصمیم قبلی کارگروه تنظیم بازار برای توزیع تایرهای باری-اتوبوسی و فروش این محصولات به شرط ارائه حواله سازمان راهداری نیز برداشته خواهد شد./دنیای خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول