حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

پایان چالش کاهش نفوذپذیری هوا در تایر خودروها

کاهش نفوذپذیری هوا در تایر خودروها
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 14 خرداد 1397تعداد بازدید : 46نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

به گزارش پارس تایر، سومین چالش نوآوری نانو با عنوان « کاهش نفوذپذیری هوا در لایه داخلی تایر خودرو » بنا به درخواست یکی از شرکت‌های تولید کننده تایر از سال 1395 برگزار شد. مساله و هدف محوری این چالش نوآوری ارائه راهکاری بر پایه فناوری نانو برای افزایش مقاومت تایر خودرو در برابر نفوذ هوا همزمان با کاهش ضخامت و وزن لایه داخلی تایر بوده است.

در این چالش بیش از 40 تیم طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه دادند که در ارزیابی‌های اولیه طرح‌های دریافتی و نیز پس از برگزاری جلسات داوری حضوری 6 تیم به مرحله دوم این چالش راه یافتند. این مرحله شامل ساخت نمونه اولیه می‌شود.

در مرحله دوم این چالش که به مدت 6 ماه به طور انجامید تیم‌ها به ساخت و بهینه‌ سازی نمونه اولیه‌ از طرح خود پرداختند. در جریان این فرآیند علاوه بر پرداخت کمک‌ هزینه نقدی، به هر یک از تیم‌ها بخشی از مواد اولیه ساخت نمونه ارائه شد و با اختصاص اعتبار ویژه شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو هزینه انجام آزمایشات لازم نیز پرداخت شد.

در پایان این مرحله نتایج و عملکرد هر تیم از نظر فنی و توجیه اقتصادی مورد ارزیابی قرار گرفته و نهایتا 3 تیم برتر انتخاب شدند و جوایز 200، 100 و 50 میلیون ریالی به طور مشترک از سوی ستاد توسعه فناوری نانو و شرکت تولید کننده تایر پرداخت شد و اعضای تیم‌های مورد تقدیر قرار گرفتند.

عناوین طرح‌ها و سه تیم برتر در این چالش به این شرح است:

تیم اول: دکتر سید امین رونقی و دکتر الهه اسماعیلی از دانشگاه صنعتی بیرجند با طرح “جایگزینی بخشی از مواد پرکننده آستر داخلی تایر با نانو ساختارهای آلی رس

تیم دوم: دکتر جواد حیدریان، دکتر زحل صفایی و دکتر علیمراد رشیدی از پژوهشگاه صنعت نفت و یک شرکت بخش خصوصی با طرح “ساخت نانوکامپوزیت الاستومر (لاستیک)/ نانولوله کربنی جهت انسداد منافذ”

تیم سوم: دکتر مجید رضایی آبادچی عضو هیات علمی پژوهشگاه نیرو، مهندس علی بدیع‌پور و مهندس فرید معماریان محمدی با طرح “کاهش نفوذ پذیری هوا از لایه داخلی تایر خودرو با استفاده از نانوذرات رس”

با پایان یافتن مرحله دوم چالش و مشخص شدن نتایج عملکردی هر تیم در مرحله نمونه آزمایشگاهی، طی توافق صورت گرفته جهت ادامه همکاری تیم‌ها با این شرکت تولید کننده تایر هر تیم می‌بایست تا جهت ارزیابی عملکرد نمونه نهایی در آزمون‌های تکمیلی بر روی تایر، نمونه لازم جهت تولید تایرها را طی یک چاچوب زمانی معین ارائه کنند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته نتایج تست‌های صنعتی تا پایان خرداد اعلام خواهد شد و پس از آن تایرها به عنوان محصول تجاری نهایی برای تست جاده تولید خواهند شد./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول