حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

ورود ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک به بازار

لاستیک
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 4 مهر 1397تعداد بازدید : 53نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

به گزارش پارس تایر، احمد کریمی دبیر کانون کامیون‌داران کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح مصوبات اخیر کمیته حمل‌ونقل مجلس در خصوص مطالبات کامیون‌داران پرداخت و گفت: جلسه روز چهارشنبه مجلس با حضور مسئولانی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه برگزار شد و نتیجه آن شد که وزارت صمت در گام نخست نسبت به ثبت سفارش و خرید ۵۰۰‌هزار حلقه لاستیک اقدام کند.

وی با اعلام این‌که وزارت صمت در این جلسه مورد تذکر جدی کمیسیون عمران قرار گرفت، ادامه داد: با توجه به تامین ارز 500 هزار حلقه لاستیک سنگین از طریق دولت قرار شده است که وزارت صمت در اسرع وقت نسبت به واردات آن اقدام کند.

او بابیان این‌که لاستیک‌هایی که اکنون در گمرک است نیز تعیین تکلیف شد، گفت: با توجه به بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهوری مبنی بر کاهش تعرفه گمرک لاستیکی از 25 به 5‌درصد شرایط برای ترخیص این لاستیک‌ها فراهم‌شده است و تکلیف وزارت صمت این است که بدون واسطه نسبت به توزیع آن اقدام کند.

به گفته کریمی در بحث لاستیک نه در حد تامین کامل نیاز بازار اما در حد قابل‌توجهی با برنامه‌ریزی انجام‌شده شرایط رو به بهبود خواهد بود.

او گفت: در بحث قطعات و لوازم‌یدکی هم در کمیسیون عمران مصوب شد که وزارت صمت برنامه‌ای را ارائه دهد که 15‌قلم اقلام پرمصرفی که توسط ما معرفی‌شده است باقیمت مشخص وارد بازار شود و در دسترس رانندگان قرار بگیرد.

کریمی این را هم گفت که در شرایط کمبود لاستیک و قطعات، باقی مطالبات کامیون‌داران نیز مغفول نمانده است و قرار است شورای عالی ترابری تا یک ماه آینده طرح تن بر کیلومتر را ابلاغ کند.

وی گفت: در خصوص کمبود روغن هم وزارت نفت مکلف شد نسبت به تامین و پخش روغن در بازار اقدام کند. با توجه به این‌که روغن تولید داخل است اصلا دلیلی ندارد که نایاب شود و یا افزایش نرخ زیادی داشته باشد.

کریمی هم‌چنین اعلام کرد که کامیون‌داران در هیچ استانی اعتصاب نکرده‌اند و ادامه داد: تنها بخشی از ناوگان به دلیل نبود لاستیک زمین‌گیر شدند و نمی‌توانند کار کنند.

به گفته کریمی بر اساس بارنامه‌های صادره در کشور ناوگان در حال فعالیت هستند و تنها به دلیل شرایط سخت کتامین قطعه روند کند است./تین نیوز

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول