حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

ورود تایرهای خارجی به شرط تایید اداره ثبت‌ شرکت‌ها

تایر سنگین
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 19 آبان 1397تعداد بازدید : 31نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

اختیار ثبت شعبه و نمایندگی شرکت‌های خارجی در ایران به اداره‌کل ثبت‌شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری واگذار شد. بدین‌ترتیب، تمدید و صدور مجوزهای جدید نمایندگی برندهای خارجی تایر در ایران که از ابتدای سال جاری متوقف شده بود با تصمیم جدید دولت از سر گرفته می‌شود.

به گزارش پارس تایر، احمدرضامتقی، نایب‌رئیس انجمن واردکنندگان لاستیک با اشاره به دستورالعمل جدید وزارت صمت برای صدور نمایندگی شرکت‌های خارجی در ایران و ابلاغ جزئیات آن به واردکنندگان لاستیک گفت: پیش از این صدور مجوزهای نمایندگی شرکت‌های خارجی از وظایف مرکز امور و اصناف و بازرگانان وزارت صنعت‌،معدن و تجارت بود که متاسفانه به‌دلیل بروز برخی مشکلات صدور مجوزهای جدید و تمدید مجوزهای قدیمی برای مدتی متوقف شده بود.

وی بیان کرد: با استناد به نامه دستورالعمل جدید صدور مجوز نمایندگی شرکت‌های خارجی در ایران که توسط وزیر قبلی صنعت‌،معدن و تجارت ابلاغ شده بود، ‌وظیفه ثبت نمایندگی شرکت‌های خارجی از مرکز امور اصناف و بازرگانان سلب و به اداره‌کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سپرده شده است.

متقی زمان صدور مجوزهای جدید را از ابتدای آذرماه اعلام کرد و افزود: با این اقدام،‌ صدور مجوز نمایندگی شرکت‌های خارجی به نماینده‌های ایرانی، ‌جنبه حقوقی پیدا می‌کند و شرکت‌های ایرانی بر برند خارجی طرف قرارداد، ‌در کشور مالکیت دارند.

براساس دستورالعمل جدید وزارت صمت، ‌کلیه اقدامات مربوط به دریافت مجوزهای جدید باید در بستر سازمان‌های پیش‌بینی‌شده با حداقل نیاز به مراجعه حضوری انجام شود و معاونت‌های مختلف در سطح وزارت صمت با محوریت معاونت اموراقتصادی و بازرگانی باید تمهیدات لازم را برای عملیاتی شدن این فرایند فراهم کنند و از تاریخ اول آذرماه کلیه مجوزهای جدید توسط اداره‌کل ثبت‌شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری صادر شود.

این اقدام وزارت صمت از توقف فعالیت صدور گواهی فعالیت نمایندگی‌های خارجی در مرکز امور اصناف و بازرگانان حکایت دارد که به‌گفته جمعی از فعالان اقتصادی،‌ برخی تصمیم‌های غیرکارشناسی باعث بروز مشکلات فراوانی برای شرکت‌های واردکننده به‌ویژه در بخش خودرو و قطعات وابسته به آن شده بود./دنیای خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول