حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

ممنوعیت واردات تایرهای رادیال تکذیب شد

تایر
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 3 مرداد 1397تعداد بازدید : 45نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

به گزارش پارس تایر، طی روزهای گذشته خبرها حاکی از ممنوعیت واردات انواع تایرهای رادیال سواری به کشور بود. به گفته فعالان، مصوبه مزبور به افزایش سودآوری لاستیکی‌ها منجر می‌شود ولی ناکافی بودن خط تولید لاستیک کامیون و اتوبوس باعث نگرانی است.

بر همین اساس روز جاری دبیر انجمن واردکنندگان تایر خودرو کشور در گفتگویی، موضوع ممنوعیت واردات لاستیک را قویا تکذیب کرد.

سیدمحمدمیر عابدینی در این باره تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۱ملیون خودرو غیر از خودروهای نظامی و انتظامی خودرو در سطح کشور وجود دارد که نیاز آنها به لاستیک 400 هزار تن می باشد که از این میزان حدود 240 تا 250 هزار تن از طریق تولید داخل و 150 هزار تن از طریق واردات تامین می گردد.

وی با بیان این که صحبت های انجام شده در خصوص واردات لاستیک به معنای ممنوعیت واردات آن نبوده، اظهار داشت: صحبت های انجام شده این بود که به دلیل کمبود ارز در کشور، مقرر شد ارز کمتری به واردات لاستیک تعلق گیرد، ولی قطعا ممنوعیت واردات بدلیل نیاز مبرم به تایرهای وارداتی به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست، زیرا تولید داخل به هیچ عنوان امکان تامین نیاز تایر کشور را ندارد.

دبیر انجمن واردکنندگان تایر خودرو کشور در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه شرکت ها داخلی تا چه میزان می توانند لاستیک خودروهای مدل بالا را تامین نمایند، گفت: شرکت های داخلی در این حوزه حرفی برای گفتن ندارند و از سوی دیگر شخصی که خودروی گرانقیمت دارد قطعا از لاستیک با کیفیت بالاتری استفاده میکند.

این مقام مسئول در همین راستا افزود: ۸۰‎٪ لاستیک اتوبوس و کامیون رادیال و ۱۰۰‎٪ لاستیک های معدنی و صنعتی فوق سنگین کشور از طریق واردات تامین می گردد.

میرعابدینی بیان کرد: ممنوعیت واردات در اختیار کارگروه لاستیک است که متشکل از وزارت صمت ، سازمان استاندارد ، سازمان توسعه تجارت ، سازمان حمایت و انجمن های تولید و واردات تایر و … می باشد و به تنهایی شخصی از اعضای آن نمیتواند اعلام ممنوعیت واردات داشته باشد./با اقتصاد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول