حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

لاستیک های چهارفصل گران قیمت ارزش خرید ندارند!

تست لاستیک های چهارفصل
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 23 خرداد 1397تعداد بازدید : 33نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

به گزارش پارس تایر، موسسه AAA به تازگی مطالعه جالبی را انجام داده و در آن لاستیک های چهارفصل ارزان و گران قیمت را در تست های سنگین پرفورمنس شرکت داده است.

به عنوان بخشی از این مطالعه، AAA تعدادی از تست های متنوع را با فورد F-۱۵۰ و تویوتا کمری انجام داده است. این خودروها دارای معمول ترین ابعاد لاستیک ها بوده اند. این موسسه می گوید از فورد و تویوتا به خاطر اینکه پرفروش ترین خودروها بین سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ بوده اند استفاده کرده است.

خب به نتایج بپردازیم. این موسسه می گوید به طور متوسط لاستیک های جدید گران قیمت بسیار بهتر از لاستیک های جدید ارزان قیمت عمل نمی کنند. AAA خاطرنشان می سازد این موضوع درباره فاصله توقف روی جاده های خیس، شتاب گیری در جاده های خیس و میزان سر و صدا، لرزش و ناهنجار صادق است.

این یک یافته سورپرایز کننده است و می تواند مانع پرداخت چند صد دلار اضافی برای خرید چنین لاستیک هایی شود. همان گونه که AAA می گوید، در خودروی فورد F-۱۵۰، یک دست لاستیک گران قیمت به طور متوسط ۲۰۳.۸۰ دلار گران تر از لاستیک های ارزان تر می باشد. این تفاوت قیمتی در تویوتا کمری به ۲۴۷.۵۲ دلار می رسد.

اما در بحث لاستیک های دست دوم و ساییده شده خریداران باید دقت کنند زیرا نتایج به وضوح نشان می دهند که این گونه لاستیک ها نقاط ضعف فراوانی دارند. در مورد F-۱۵۰، فاصله توقف در جاده های خیس ۴۴ درصد افزایش می یابد.

این موضوع درباره کمری نیز صادق است زیرا فاصله توقف با استفاده از لاستیک های ساییده شده ۴۲ درصد افزایش را نشان می دهد.
در کل AAA می گوید فاصله توقف تویوتا کمری ۲۶.۵ متر و فورد F-۱۵۰ ۲۶.۲ متر افزایش می یابد. توانایی هندلینگ کمری نیز کاهش ۳۳ درصدی را نشان می دهد درحالی که این رقم برای فورد ۲۸ درصد می باشد.

شتاب گیری هر دو خودرو نیز با استفاده از لاستیک های ساییده شده افت می کند. این افت شتاب در جاده های خیس برای تویوتا ۲۸ درصد و برای فورد نیز ۳۳ درصد است.

اگرچه لاستیک های ساییده شده باید حتماً تعویض شوند اما AAA می گوید دستورالعمل های کنونی لاستیک سازان برای تعویض لاستیک ها مناسب نبوده و لاستیک ها را باید زودتر از آنچه گفته شده تعویض کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول