حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

لاستیک ایرانی 9,6درصد گران شد

سازمان حمایت
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 9 تیر 1397تعداد بازدید : 35نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

با مجوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان، قیمت لاستیک ایرانی 9.6درصد گران شد.

به گزارش پارس تایر، این مجوز درحالی صادر شده است که تایرسازان داخلی در 4سال گذشته محصولات خود را بدون افزایش قیمت به بازار عرضه کرده‌اند. دکتر محمدرضاگنجی، رئیس انجمن صنعت تایر با تاکید بر اینکه این مصوبه به‌زودی به‌صورت رسمی به تولیدکنندگان تایر ابلاغ خواهد شد، گفت: تولیدکنندگان این صنعت از سال 93 تاکنون افزایش قیمتی را اعمال نکرده‌اند و همچنان محصولات خود را با قیمت 4سال پیش عرضه می‌کنند. رئیس انجمن صنعت تایر در حالی از افزایش قیمت‌ها توسط تولیدکنندگان بعد از ابلاغ مصوبه خبر داد که گفته می‌شود یکی از شرکت‌ها به‌عنوان نخستین شرکت، سبد محصولات خود را با 9.6درصد افزایش قیمت در اواخر هفته گذشته به بازار عرضه کرده است.

مدیرعامل این شرکت که مجوز افزایش 9.6درصدی قیمت لاستیک را در راهروهای مجلس از وزیر صنعت‌، معدن‌وتجارت گرفته بود، ‌سرانجام با افزایش قیمت محصولات خود، ‌انجمن صنعت تایر را درعمل انجام‌شده قرار داد تا مسئولان این انجمن به‌صورت رسمی افزایش قیمت محصولات تولید داخل را رسانه‌ای کنند. البته محمدرضا گنجی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان تایر تازمانی‌که مجوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را در اختیار نداشته باشند، اقدامی برای افزایش قیمت نخواهند کرد،‌ تنها بر موافقت سازمان حمایت تاکید کرده است. تاکیدی که گویا حکایت از بی‌خبری مسئولان انجمن صنعت‌تایر از سیاست‌ها و سبدهای فروشی اعلام‌شده از سوی تایرسازان دارد. از سوی دیگر و در شرایطی که هنوز افزایش قیمت‌ها توسط تمام تولیدکنندگان اعمال نشده است، بررسی بازار منتهی به ششم‌تیرماه حکایت از رکوردزنی قیمت تایر 24_ 1200 (بایاس) در بازار دارد. بهای این سایز خاص از تایر در بازار همکاربه‌همکار با قیمتی نجومی گزارش شده است. تایر 24_ 1200 (بایاس)با برند دنا با قیمت هر جفت 25میلیون‌ریال به فروش می‌رسد و همین محصول با برند گروه صنعتی بارز در بازار 22میلیون‌و500هزار ریال فروخته می‌شود. لاستیک پیروزی نیز تایر خود را هرجفت 20میلیون‌و700هزار ریال می‌فروشد. محصول ایران‌تایر هم در بین عمده‌فروشان به ازای هرجفت 20میلیون ریال مبادله می‌شود.

هنوز مشخص نیست علت این افزایش قیمت،‌ زمزمه‌های افزایش 9.6درصدی لاستیک‌های تولید داخل است که یکی از شرکت‌ها پیشاپیش در سبد اعلامی خود اعمال کرده است یا توزیع محدود این کالای خاص در بازار؟

از سوی دیگر فعالان بازار با تکیه‌بر شرایط ایجادشده برای واردات مواداولیه تولید تایر این احتمال را می‌دهند که تا چند ماه آینده تایرهای رینگ 14،13و 15نیز در بازار کمیاب یا با افزایش قیمت مانند 24_ 1200 (بایاس) مواجه شوند. از طرفی شنیده‌ها حکایت از رایزنی تولیدکنندگان داخلی برای محدود یا ممنوع کردن واردات تایر در این سه سایز دارد. اقدامی که می‌تواند منجر به افزایش قیمت این کالا برای مصرف‌کننده و بالا بردن هزینه نهایی شود./اخبار خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول