حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

لاستیک‌فروشی در پایانه‌های بار و مسافر الزامی ‌شد

تایر
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 10 تیر 1397تعداد بازدید : 25نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

اتفاقی که با گلایه کامیون‌داران همراه بود و درنهایت باعث شد وزارت صنعت،معدن‌ و تجارت با حذف شبکه‌های توزیع انحصاری، تایرسازان را به لاستیک‌فروشی در پایانه‌های بار و مسافر وادارد.

به گزارش پارس تایر، توزیع اشتباه برخی تایرهای سنگین 24*12(بایاس)توسط بعضی تولید‌کنندگان داخلی باعث شد قیمت این گروه محصول با روند افزایشی مواجه شود. اتفاقی که با گلایه کامیون‌داران همراه بود و درنهایت باعث شد وزارت صنعت،معدن‌وتجارت با حذف شبکه‌های توزیع انحصاری، تایرسازان را به لاستیک‌فروشی در پایانه‌های بار و مسافر وادارد. براساس دستورالعمل صادرشده از سوی حمیدرضا شهرکی‌ثانوی، مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور، ‌از این‌پس، تایر مورد استفاده ناوگان باری‌و‌اتوبوسی بدون‌واسطه تامین خواهد شد.

بر‌اساس این دستورالعمل که نسخه ای از آن هم در اختیار روزنامه دنیای‌خودرو قرار دارد،‌ تولیدکنندگان و واردکنندگان تایر باید نمایندگی‌های فروش خود را به‌صورت رسمی به سازمان راهداری معرفی کنند تا راننده‌های بخش باری‌ومسافری بتوانند بدون‌واسطه تایر موردنیاز خود را از این نمایندگان خریداری کنند.

براساس این دستور العمل قرار است درصورت لزوم، مکان‌های مناسبی در محل پایانه‌های عمومی بار و مسافر در نظر گرفته شوند تا واردکننده‌ها و تولیدکننده‌های تایر بتوانند تایر مورد نیاز ناوگان باری‌و‌مسافری کشور را در این محل‌ها عرضه و به‌صورت مستقیم و بی‌واسطه به‌فروش برسانند.

این تصمیم درحالی گرفته شده است که به‌گفته محمدرضا‌گنجی، رئیس انجمن صنعت‌ تایر ایران قیمت مصوب تایرهای تولید داخل پس‌از 4سال ثابت ماندن،‌ از این ماه 9درصد افزایش خواهد یافت. افزایش 9درصدی قیمت تایرهای داخلی اگرچه هنوز اعمال نشده است اما گزارش‌های رسیده از بازار حکایت از بالا رفتن قیمت تایرهای 24- 1200 (بایاس)دارند، به‌شکلی‌که امکان خرید این تایر را از بسیاری از راننده‌های بخش باری سلب کرده است.

از‌سوی‌دیگر قیمت تایرهای باری‌واتوبوسی رادیال هم که بیشتر به‌صورت وارداتی در بازار عرضه می‌شوند، بسیار بالا رفته و افزایشی درحدود 40درصد را ثبت کرده است. حال باید دید دولت علاوه بر قطع دست واسطه‌هایی که به‌صورت انحصاری اقدام به توزیع و قیمت‌گذاری بر تولیدات کارخانه‌های داخلی می‌کردند، ‌چه اقدام دیگری برای ساماندهی این بازار انجام خواهد داد تا افزایش 9درصدی قیمت تایر فشار مضاعفی را بر بدنه حمل‌و‌نقل کشور وارد نکند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول