حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

فروش لاستیک‌های سنگین خارجی سهمیه‌بندی شد

سهمیه لاستیک استان ها
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 3 شهریور 1397تعداد بازدید : 46نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار در اقدامی عجیب لاستیک‌های سنگین وارداتی را برای توزیع در استان‌های کشور سهمیه‌بندی کرد.

به گزارش پارس تایر، سریال تصمیمات خاص در حوزه تایر این بار به شیوه توزیع واردکنندگان تایر در بخش تایرهای باری-اتوبوسی رسیده و بر اساس آن برخی استان‌ها از هر محموله وارداتی تنها سه یا هفت حلقه تایر سهم می‌برند و راننده‌های اتوبوس، کامیون و کشنده در این استان‌ها مجبورند برای تهیه تایر موردنیاز خود فرسنگ‌ها راه را تا استان‌های هم‌جوار طی کنند!

هنوز قصه کمبود تایرهای سنگین در بازار به فراموشی سپرده نشده که این بار، کارگروه تنظیم بازار در اقدامی بی‌سابقه،‌ دستورالعملی حیرت‌انگیز را به واردکنندگان تایر ابلاغ کرده است. براساس این دستورالعمل، سهم هر استان از کل واردات هر تاجر مشخص می‌شود. البته تعداد خودروهای سنگین موجود در ناوگان حمل‌ونقل هر استان نیز مشخص‌شده و به واردکنندگان دستور داده‌شده است درصد مشخصی از تایرهای خود را به که از گمرک ترخیص کرده‌اند، در استان‌های مختلف توزیع کنند.
براساس این آیین‌نامه که بدون نامه رسمی و حتی بدون اطلاع انجمن واردکنندگان لاستیک به تجار ابلاغ‌شده، هر واردکننده مکلف است تعداد مشخصی تایر را به شبکه توزیع استان‌های مختلف ارسال کند.

درصدها اما آن‌قدر عجیب‌ هستند که با یک حساب سرانگشتی از یک محموله تایر با تعداد فرضی یک‌هزار حلقه تایر، سهم استانی مانند کهگیلویه‌وبویراحمد با نزدیک به یک‌هزار دستگاه خودروی سنگین تنها سه حلقه است. یا استان ایلام با 2هزارو442 دستگاه خودروی سنگین از یک محموله یک‌هزارحلقه‌ای تایرهای وارداتی تنها 7حلقه تایر سهم می‌برد. این شیوه توزیع عجیب که البته پیش‌ازاین در بازار تایر کشور بی‌سابقه بوده است، می‌تواند بازار تایرهای رادیال باری-اتوبوسی را با چالشی جدید روبه‌رو کرده و راننده‌ها را برای تهیه لاستیک مصرفی خودروی خود راهی استان‌های هم‌جوار کند.

سریال تصمیمات خاص در بازار تایر به‌ویژه نوع باری- ‌اتوبوسی آن، این روزها به قسمت‌های شگفت‌انگیز خود رسیده و کارشناسان بازار تایر از احتمال ایجاد کمبودهای جدید در بخش باری- اتوبوسی آن‌هم در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهند./دنیای خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول