حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

عدم تمدید مجوز شرکت‌های واردکننده لاستیک توسط مرکز امور اصناف

سیدمحمد میرعابدینی
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 24 خرداد 1397تعداد بازدید : 41نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

به گزارش پارس تایر، اتفاقی که از یک‌ماه گذشته تا امروز واردات این کالای استراتژیک را به کشور دچار مشکل کرده و واردکنندگان رسمی که پیش‌از این با ثبت نمایندگی خود، ‌بخش عمده‌ای از نیاز کشور به تایر را تامین می‌کردند، برای واردات کالا به کشور دچار مشکل شده‌اند.

علاوه‌بر این، مشکلات ایجادشده بر سر حواله‌کرد ارز به شرکت‌های مادر نیز مزید‌بر‌علت شده تا واردات تایر به کشور به‌ویژه از نوع باری-اتوبوسی آن با مشکل مواجه شود و به‌این‌ترتیب بازار این گروه محصول در چندماه گذشته با چالش همراه باشد.

کمبود تایرهای باری-اتوبوسی از هر دو نوع رادیال و بایاس بسیار زود سر‌وصدا به راه انداخت تا استراتژیک بودن این کالا بار دیگر برای مسئولان اجرایی کشور اثبات شود.

کمبود تایر در بازار از یک‌سو و افزایش قیمت آن به‌دلیل خالی شدن موجودی انبارهای باری-اتوبوسی باعث شد قیمت این کالا به‌شدت افزایش یابد و به یکی از دلایل اصلی اعتصاب کامیون‌داران در ماه جاری تبدیل شود.

محمد میرعابدینی، دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک در گفت‌وگو با دنیای‌خودرو میزان تایر رادیال باری-اتوبوسی کشور را سالانه دو‌میلیون‌و۲۰۰هزارحلقه اعلام کرد و از نیاز کشور به واردات ۸۰درصد از این تعداد تایر خبر داد.

او با تاکیدبر اینکه گروه‌صنعتی‌بارز با توان تولید سالانه ۴۰۰هزارحلقه تایر رادیال باری-اتوبوسی امکان تامین ۲۰درصد از نیاز بازار را دارد، گفت: بخش عمده‌ای از نیاز کشور توسط واردات تامین می‌شود که متاسفانه به‌دلیل عدم ثبت و تمدید نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی توسط مرکز امور اصناف و بازرگانان، واردات تایر به کشور به شدت محدود شده است.

وی تعداد کامیون‌های باری بین‌شهری را ۳۳۱هزارو۵۰۰دستگاه اعلام کرد و گفت: این تعداد کامیون به‌علاوه ۱۴هزارو۵۰۰اتوبوس بین‌شهری برای تامین تایرهای خود به واردات وابسته‌اند و متاسفانه عدم تمدید نمایندگی‌ها توسط مرکز امور اصناف و بازرگانان باعث کاهش شدید واردات تایر شده است.

همچنین شرکت‌هایی که تنها چند ماه از اعتبارشان باقی مانده است، به‌دلیل ریسک بالا و احتمال عدم ثبت نمایندگی در مرکز امور اصناف اقدام به واردات نمی‌کنند و همین موضوع باعث شده است کشور با کمبود تایر مواجه شود.

میرعابدینی باتاکید بر اینکه مجموع اتوبوس و کامیون‌های بین‌شهری و شهری در ایران تنها یک‌میلیون دستگاه است، گفت: درحالی‌که کاهش واردات تایر، بخش بار و حمل‌و‌نقل را د‌چار مشکل کرده است باید این نکته را نیز در نظر داشت تعداد خودروهای سواری از ۱۸میلیون دستگاه هم فراتر رفته و کاهش واردات در آینده‌ نزدیک بازار تایر را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهد کرد. زیرا تولیدکنندگان داخلی توان تامین تمام نیازهای بازار را ندارند و البته خود نیز با مشکلاتی برای تامین مواد اولیه مواجه هستند./اخبار خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول