حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

عدم اعمال محدودیت در حواله تایرهای سواری

احمدرضا متقی
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 18 شهریور 1397تعداد بازدید : 30نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

نائب رییس انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو، درخصوص سهمیه ای شدن فروش لاستیک گفت: این بخشنامه برای واردات لاستیک خودروهای سنگین صادر شد و خبری از سهمیه‌ای شدن بنابر آن چیزی که در عرف جامعه وجود دارد ندیدیم.

به گزارش پارس تایر، احمدرضا متقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران درخصوص سهمیه‌ای شدن فروش تایرهای سنگین اظهار کرد: منظور از سهمیه‌ای شدن فروش این تایرها آن بوده که تمام وارد‌کنندگان نیاز دارند به شعب وزارت صنعت ، معدن و تجارت شهرستان مذکور خود مراجعه و حواله مربوطه را اخذ کنند تا براساس آن حواله، تایرهای خود را دریافت کنند.

وی درباره تغییر شرایط فروش لاستیک نیز گفت: سهمیه‌ای شدن فروش تایر بیشتر درخصوص تایرهای سنگین صدق داشته و منظور آن بوده که مصرف‌کنندگان تمام تایرهای سنگین ضرورت دارد برای دریافت تایر مورد نیاز خود به وزارت صنعت و معدن و تجارت مراجعه کنند .

متقی با بیان اینکه این امر نشان دهنده کمبود تایر در کشور است گفت: به دلیل بروکراسی‌ها و تخصیص ارز برای واردات، کارها به کندی پیش می رود و از طرفی مشکلاتی در نحوه تخصیص ارز وارداتی برای تجار وجود دارد.

نائب رئیس انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو درباره ارز مورد نیاز تایرهای خودروهای سواری گفت: حواله تایرهای سواری بین نماینده‌ها توزیع می‌شود و هیچگونه محدودیتی فعلا در حوزه تایرهای سواری ایجاد نشده است.

وی افزود: درحال حاضر ارز مورد نیاز تایرهای سواری در بازار ثانویه 9 هزار تومان بوده و تایرهای باری، اتوبوسی یا سنگین 4200 تومان است.

متقی با بیان اینکه دولت در جلسه هفته اخیر خود تصمیم گرفت به منظور کاهش تبعات نرخ ارز تعرفه تایرهای سواری که 40 درصد بود را به 5 درصد کاهش دهد ولی متاسفانه روز گذشته در جلسه ای که در وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد اعلام شد که این کاهش تعرفه برای تایرهای سواری نیست و شامل تایرهای باری می شود و ازآنجاییکه این موضوع برای تایرهای سنگین با همان ارز 4200 تومانی در حال انجام است که این امر تصمیم صحیحی نخواهد بود.

وی در خصوص واردات تایرهای سواری اظهار کرد: در حوزه تایرهای سواری ازآنجاییکه نیاز به یک اقدام مدیریتی داشتیم انجمن واردکنندگان از دولت تقاضا کردکه تعرفه واردات 40 درصد بالا هست از طرفی قیمت ارز حتی در بازار ثانویه افزایش چشمگیری داشت که این تصمیم به دلیل فشار گروه هایی خاص ملغی شد./ بورس نیوز

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول