حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

سرگردانی تولیدکنندگان لاستیک در گروه‌های ارزی

تایر سنگین
زمان مطالعه : 1 دقیقهتاریخ انتشار : 5 تیر 1397تعداد بازدید : 38نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

به گزارش پارس تایر، چندی قبل وزارت صنعت‌، معدن‌وتجارت موارد تخصیص ارز موردنیاز برای واردات کالا به کشور را به سه گروه تقسیم کرد. گروه نخست از محل منابع فروش نفت،‌گروه دوم از محل صادرات غیرنفتی (سامانه نیما) و گروه سوم از محل صادرات بخش خصوصی (سامانه سماصا) ارز دریافت خواهند کرد. بر‌همین اساس تامین ارز بخشی از مواد اولیه تولید تایر از طریق منابع حاصل از فروش نفت تامین و ارز موردنیاز برای تامین بخش دیگری از مواد اولیه هم باید از طریق سامانه نیما تامین شود.

مهندس عباس عباسی‌ابیانه، مدیرعامل گروه صنعتی بارز با اشاره به مشکلات ایجادشده در زمینه تخصیص ارز موردنیاز مواداولیه از کاهش موجودی انبارهای مواداولیه تایرسازان خبر داد و گفت: در‌حال‌حاضر انبارهای تایرسازان تنها به‌میزان تولید روزانه موجودی دارد و درصورت تامین نشدن به‌موقع ارز برای خرید مواد اولیه،‌ تولید تایر با مشکل مواجه خواهد شد.

وی مشکل تولیدکنندگان تایر را سرگردانی بین گروه‌های ارزی دانست و اظهار کرد: ارز موردنیاز برای واردات مواداولیه تایر از هر دو گروه اول و دوم ارزی تامین می‌شود و همین موضوع باعث کند شدن روند واردات مواداولیه به کشور شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی بارز با اشاره به کاهش موجودی تایرهای رادیال باری‌واتوبوسی در بازار بر لزوم ساماندهی بازار این گروه محصول خاص تاکید کرد و گفت: متاسفانه گروه صنعتی بارز به‌عنوان تنها تولیدکننده تایرهای رادیال باری‌واتوبوسی برای واردات سیم طوقه تایرهای رادیال باری با مشکل مواجه است. وی علت این مشکل را کند بودن سامانه نیما اعلام کرد و گفت: نکته جالب در این بین،‌ دیده نشدن ارز کره‌جنوبی در سامانه ارزی نیماست که باعث شده واردات سیم طوقه از کره‌جنوبی با مشکل مواجه شود./اخبار خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول