حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

روند واردات لاستیک‌های چینی و خاص زیر ذره‌بین دولت

لاستیک
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 22 مهر 1397تعداد بازدید : 30نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

با هوشیار شدن مسئولان وزارت صمت و نهادهای نظارتی تمام پیش‌فاکتورهای واردکنندگان لاستیک خودرو بادقت و حساسیت بالا توسط کارشناسان و ناظران این وزارتخانه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا شائبه هرگونه اعلام قیمت بیش‌از نرخ خرید برطرف شود.

به گزارش پارس تایر، گفته می‌شود برخی پیش‌فاکتورهای ساختگی برای واردات تایرهای باری- اتوبوسی، ‌ورود محصولات تایرسازان بزرگ دنیا و لاستیک‌های چینی را به کشور با مشکل روبه‌رو کرد. هفته گذشته در گزارشی از احتمال برخی تخلفات در زمینه اظهارقیمت خرید تایرهای خارجی بیش‌از قیمت واقعی و دریافت ارز دولتی بیشتر توسط بعضی افراد سودجو خبر داد. تا جایی‌که احتمال می‌رفت در صورت نبود نظارت دولت،‌40درصد از بودجه نیم‌میلیارد دلاری واردات تایرهای سنگین به جیب واردکنندگان سودجو برود.

برهمین اساس و با هوشیار شدن مسئولان وزارت صمت و نهادهای نظارتی تمام پیش‌فاکتورهای واردکنندگان لاستیک خودرو بادقت و حساسیت بالا توسط کارشناسان و ناظران این وزارتخانه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا شائبه هرگونه اعلام قیمت بیش‌از نرخ خرید برطرف شود. به گزارش «دنیای‌خودرو» برخی ‌سوءاستفاده‌های اخیر و ارائه پروفرم‌های غیرواقعی باعث شده است وزارت صمت کلیه درخواست‌های ارزی واردات تایر اعم‌از سواری، ‌باری و حتی راهسازی‌ومعدنی را در یک کارگروه تخصصی موردبررسی قرار دهد.

این اقدام دولتی‌ها اگرچه گام موثری برای جلوگیری از خروج ارز از کشور و برخی سودجویی‌هاست اما دردسرهایی را هم برای بعضی شرکت‌های واردکننده رسمی تایر به کشور ایجاد می‌کند. تایرهای چینی که پیش‌از این سال‌ها با قیمتی بالاتر در سامانه ارزش‌گذاری گمرک ثبت شده‌اند، همچنان قیمت غیرواقعی دارند و از قضا درشرایط فعلی باعث خروج بیشتر ارز از از کشور و سودهی بالا برای تجار واردکننده می‌شوند.

برهمین اساس و به‌دلیل نظارت دقیق کارگروه تخصصی وزارت صمت برای بررسی قیمت اصلی تایرهایی که قراراست به کشور واردشوند، ‌بیش از همه واردکنندگان تایرهای چینی با مشکل مواجه شده‌اند. چراکه ارزش دلاری برخی از این تایرها به مراتب پایین‌تر از ارزش‌گذاری گمرکی است که آنها مجبور هستند در پیش‌فاکتورهایشان ثبت کنند. همین اقدام مشکلات بسیاری را برای واردات تایرهای چینی ایجاد کرده است.

ازطرف دیگر گروه دیگری از تایرها نیز برای ورود به کشور با مشکل روبه‌رو شده‌اند. برندهای اسم‌ورسم‌دار اروپایی که به‌عنوان تولیدکننده تایرهای خاص و باکیفیت در دنیا شناخته می‌شوند و قیمت کالاهایشان به‌مراتب از استاندارد قیمتی در دنیا بالاتر است. شرکت‌های نماینده این برندها نیز مانند تجار واردکننده لاستیک‌های چینی با مشکل مواجه شده‌اند. زیرا قیمت کالاهایشان از حد مجاز بالاتر است و برای تایید پیش‌فاکتورها و اثبات قیمت در ارائه پیش‌فاکتور، ‌باید تلاش بیشتری کنند./دنیای خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول