حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

دولت تعرفه واردات تایرهای سواری را به 5درصد کاهش داد

تایر
زمان مطالعه : 1 دقیقهتاریخ انتشار : 15 شهریور 1397تعداد بازدید : 42نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

هیات وزیران در جلسه روز گذشته خود که به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور برگزار شد با کاهش حقوق ورودی و سود بازرگانی تایر خودروهای سواری به 5درصد موافقت کرد.

به گزارش پارس تایر، سیدمحمد میرعابدینی، دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک در گفت‌وگویی از تصمیم دولت برای کاهش 35درصدی تعرفه واردات تایرهای سواری به کشور خبر داد و گفت: سرانجام پس‌از پیگیری‌های انجمن واردکنندگان لاستیک، تعرفه واردات تایرهای رادیال سواری از40 به 5درصد کاهش یافت.

براساس این مصوبه که در جلسه روز گذشته هیات‌دولت به تصویب رسید، دولت باهدف حمایت از مصرف‌کننده نهایی و کاهش قیمت تایر در بازار اقدام به کاهش تعرفه واردات کرده است تا به‌واسطه واردات تایرهای سواری با ارز آزاد فشار کمتری به مصرف‌کننده نهایی وارد شود.

میرعابدینی اظهار امیدواری کرد: با این مصوبه که درنهایت به نفع مردم و مصرف‌کننده‌های نهایی خواهد بود، هزینه خرید تایر برای مردم کاهش یابد.

درهمین‌حال محمدرضا گنجی، رئیس انجمن صنفی صنعت تایر این تصمیم دولت را در کاهش فله‌ای تعرفه تایرها در تمام گروه‌های محصول، اقدامی مغایر حمایت از تولید و کالای ایرانی دانست و گفت: این اتفاق لطمه جبران‌ناپذیری به تایرسازی کشور وارد می‌کند و موجب ایجاد رانت خواهد شد.

وی تاکید کرد: انجمن صنفی صنعت تایر با حذف تعرفه تایرهای رادیال باری- اتوبوسی که امکان تامین کلیه نیازهای کشور از محل تولیدات داخلی وجود ندارد، هیچ مشکلی نداشته و حتی از آن استقبال هم می‌کند. اما حذف و کاهش تعرفه واردات تایرهای رادیال‌سواری اقتصاد کارخانه‌های تولیدی را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد./اخبار خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول