حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

ثبت نمایندگی و واردات تایرهای چینی آزاد شد

تایر چینی
زمان مطالعه : 1 دقیقهتاریخ انتشار : 14 شهریور 1397تعداد بازدید : 51نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

به گزارش پارس تایر، ثبت نمایندگی تایرهای چینی و تمدید نمایندگی این شرکت‌ها که در آخرین ماه‌های وزارت وزیر پیشین صمت ممنوع اعلام‌شده بود، پس از کاهش تایر موردنیاز بازار کشور با رضایت مسئولان این وزارتخانه آزاد شد.

پیش از این مرکز امور اصناف و بازرگانان به‌دستور وزیر پیشین صنعت‌،معدن‌وتجارت ثبت هرگونه برند جدید تایر چینی را ممنوع کرده بود و حتی شرکت‌های صاحب‌نام تولید تایر چین هم پس از اتمام اعتبار گواهی نمایندگی‌هایشان نمی‌توانستند برای تمدید گواهی‌نامه مرکز امور اصناف اقدام کنند. اما این روزها با بالا رفتن بی‌رویه قیمت انواع تایر چه در بخش رادیال سواری و چه در بخش باری- ‌اتوبوسی، وزارت صمت با تمدید مجوز نمایندگی این شرکت‌ها موافقت کرده است تا بار دیگر تایرهای چینی اجازه ورود به بازار ایران را پیدا کنند. این درحالی است که تایرسازان مطرح دنیا از اروپا،ژاپن و حتی کره بازار کشور را به‌دلیل تحریم‌های آمریکا و ترس از دست دادن بازار بزرگ این کشور ترک کرده‌اند.

تصمیم جدید مسئولان وزارت صمت که درنهایت از جلسه کارگروه تنظیم بازار بیرون آمده است، باعث خواهد شد برندهای جدید تایرهای چینی که حاضر به ارسال محصولات خود به بازار ایران هستند، مجوز نمایندگی بگیرند و برندهایی که درگذشته در ایران نمایندگی داشته و به دلیل تمدید نشدن اعتبار نمایندگی‌شان قادر به همکاری با ایران نبودند نیز بتوانند پس از تمدید مجوزها بار دیگر محصولات خود را از طریق نمایندگان ایرانی خود به کشور صادر کنند.

تصمیم وزیر پیشین صنعت،معدن‌وتجارت برای عدم اعطای نمایندگی جدید و تمدید نمایندگی برندهای تایر ساز چینی تنها با هدف حمایت از صنعت تایرسازی کشور گرفته‌شده بود که متاسفانه با اتفاقات اخیر و عدم تامین به‌موقع مواد اولیه تایر سازان،کشور با کاهش تولید و کمبود این کالا در بازار روبه‌رو شد./اخبار خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول