حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

تکذیب ادعای توزیع انحصاری تایرهای 24*12توسط برخی تولیدکنندگان

تایر سنگین
زمان مطالعه : 1 دقیقهتاریخ انتشار : 22 خرداد 1397تعداد بازدید : 38نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

به گزارش پارس تایر، سه‌سال قبل انجمن تولیدکنندگان صنعت تایر با تاکیدبر خودکفایی کشور در تولید و تامین نیاز ناوگان باری به تایرهای 24*12بایاس، خواستار توقف واردات این محصول به کشور شده بود. اما این روزها، این محصول پرمصرف در ناوگان باری کشور که در ۵تایرسازی بزرگ کشور تولید می‌شود، در بازار کمیاب شده و البته با افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای نیز همراه بوده است. اتفاقی‌که سرانجام پای بازرسان تعزیرات حکومتی را به برخی انبارها باز کرد تا تعداد زیادی تایر روانه بازار شود. در این بین اما بازار حرف دیگری دارد و شواهد نشان از توزیع انحصاری این سایز پرطرفدار توسط برخی تولیدکنندگان دارد. مصطفی تنها، دبیر انجمن تولیدکنندگان صنعت تایر درخصوص توزیع انحصاری تایر بایاس 24*12 توسط برخی تولیدکنندگان به روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «تولیدکنندگان تایر موظف هستند براساس قانون،‌ تولیدات خود را در شبکه‌های فروش خود توزیع کنند. به‌همین‌دلیل انجمن تولیدکنندگان صنعت تایر هرگونه انحصار در شبکه‌های توزیع را رد کرده و بر توزیع شفاف محصولات بین تمام نمایندگان فروش تاکید دارد.»

وی با تاکید بر اینکه انجمن تولیدکنندگان صنعت تایر وظیفه نظارت بر نحوه فروش تایر در بازار را ندارد و تنهابر نحوه توزیع تایرسازان به نمایندگان خود نظارت می‌کند، گفت: «نظارت بر نحوه توزیع در بازار برعهده دستگاه‌های نظارتی است. از‌سوی‌دیگر هرگونه توزیع انحصاری تایر توسط تولیدکنندگان نیز صحت ندارد و افرادی که در سطوح عمده‌فروشی یا خرده‌فروشی، اسنادی درخصوص بروز تخلف در این زمینه را دارند، می‌توانند مدارک و مستندات خود را برای بررسی توسط انجمن تولیدکنندگان تایر و سازمان‌های نظارتی ارائه دهند.»

این درحالی است که منابع آگاه می‌گویند دستگاه‌های نظارتی می‌توانند نسبت‌به بررسی فاکتورهای فروش تولیدکنندگان تایر طی ۵ماه گذشته اقدام کند تا مطمئن شوند تایر 24*12 در چند ماه گذشته بین تمام نمایندگان فروش توزیع شده یا تنها در اختیار برخی افراد خاص قرار گرفته است؟/اخبار خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول