حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

تلاش تایرسازان خارجی برای دور زدن تحریم ها

سیدمحمد میرعابدینی
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 20 مرداد 1397تعداد بازدید : 17نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

به گزارش پارس تایر، طبق آمارها اتوبوس‌های بین شهری سالانه نیاز به حدود 40 هزار حلقه لاستیک دارند و این در حالیست که با خروج برندهای میشلن و بریجستون از ایران، بازار تایرهای اتوبوسی برای تامین محصولات باکیفیت قطعا با مشکل روبرو خواهد شد لذا باید راهکاری برای تامین تایرهای باری- اتوبوسی مورد نیاز کشور اندیشید.

دبیر انجمن واردکنندگان تایر در گفتگو با خبرنگاران در این راستا اظهار داشت: شرکت های میشلن و بریجستون به دنبال کشورهای واسط و رایزنی هایی برای صادرات غیر مستقیم محصولات خود به ایران هستند چرا که با شرایط پیش آمده امکان واردات مستقیم محصولات این شرکت ها به کشور وجود ندارد.

سید محمد میرعابدینی افزود: در تحریم های گذشته کشورهای مانند امارات به عنوان واسطه عمل می کردند اما اینبار که تحریم ها شدید تر شده است و کشور امارات نیز برای آمریکایی ها شناخته شده است تا کنون کسی موفق به واردات نشده است اما واردکنندگان به دنبال یافتن کشور واسط هستند تا از این طریق به واردات ادامه دهند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واردکنندگان گفت: با توجه به شرایط پیش آمده صددرصد برای تامین این دسته از تایرها در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد از سوی دیگر آمارها نشان می دهد که واردکنندگان با توجه به مشکلاتی که برای آنها به وجود آمده است دیگر تمایل و رغبت چندانی برای واردات از خود نشان نمی دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا چاره ای اندیشیده شده است یا خیر؟ گفت: در حال حاضر واردکنندگان در صف تخصیص ارز هستند. واردات تایرهای سنگین در اولویت اول ارزی قرار دارد اما واردات تایرهای سواری در اولویت دوم ارزی قرار دارد و با توجه به این موضوع تامین تایرهای سواری با مشکلات بیشتری نسبت به تایرهای سنگین مواجه خواهد شد.

دبیر انجمن واردکنندگان تایر با اشاره به عدم تامین تایرهای سواری مورد کشور نیاز توسط تولید کنندگان داخلی افزود: با توجه به افزایش نرخ ارز و مشکلات تهیه مواد اولیه تولید کنندگان داخل پیش بینی می کنیم که تا دو ماه آینده وضعیت تامین تایرهای سواری بدتر از تایرهای سنگین خواهد شد.

میرعابدینی در خصوص میزان تولید داخل تایرهای سواری بیان کرد: این که عنوان می شود تولیدکنندگان داخلی نیاز کل کشور به تایرهای سواری را تامین می کنند ادعایی بیش نیست و تا دو ماه آینده مشخص خواهد شد که این موضوع واقعیت دارد و یا در حد ادعاست.

وی در ادامه بیان داشت: در سال گذشته 65 هزار تن تایرهای سواری به کشور وارد شده است و با توجه به اینکه واردکنندگان با هزینه شخصی واردات انجام می دهند تمایلی به انبار کالای وارداتی خود ندارند لذا زمانی که طبق آمارها هر ساله واردات در حال انجام است پس به این کالا نیاز در کشور وجود دارد و از سوی دیگر تولیدات داخلی به هر مقدار که بوده به فروش رسیده است همچنین تایرهای وارداتی نیز به فروش رسیده است پس نیاز کشور به این اندازه بوده است.

وی در پایان تصریح کرد : در حال حاضر با توجه به تعرفه 40 درصدی واردات تایرهای سواری و شرایطی که به وجود آمده است واردات تایرهای سواری اصلا به صرفه نیست و تا دو ماه آینده مشخص می شود که آیا تولید داخل پاسخگوی نیاز کشور هست یا نه؟/ خبر خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول