حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

تایرسازان ملزم به توزیع کالا با قیمت‌های مصوب شدند

کویرتایر
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 22 آبان 1397تعداد بازدید : 32نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

وزارت صمت هفته آینده درباره افزایش قیمت تایرهای ایرانی تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش پارس تایر، نخستین جلسه کارگروه تنظیم بازار پس‌از تغییر وزیر صنعت، معدن‌وتجارت به احتمال زیاد هفته آینده و به ریاست وزیر برگزارخواهد شد و به‌گفته جمشید گلپور، مسئول پروژه لاستیک در وزارت صمت، ‌پس از ارائه گزارش سازمان حمایت درخصوص نقش بالا رفتن قیمت برخی مواداولیه تولید تایر در قیمت تمام‌شده این محصول،‌ تصمیم نهایی درخصوص میزان افزایش قیمت و زمان اجرای آن گرفته خواهد شد.

یک‌ماه قبل تولیدکنندگان تایر با استناد به بالا رفتن 50درصدی قیمت برخی مواداولیه تولید تایر توسط پتروشیمی‌ها و تولیدکنندگان داخلی درخواست افزایش 20تا 30درصدی قیمت‌های خود را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه داده بودند و با تصویب کارگروه تنظیم بازار سازمان حمایت مکلف به بررسی درخواست تایرسازان شده بود، آخرین خبرها از وزارت صمت حکایت از مسکوت ماندن بررسی مجوز افزایش قیمت تایر تا این لحظه دارد.

جمشید گلپور، مسئول پروژه لاستیک در وزارت صمت در خصوص مجوز افزایش قیمت تایر و تصویب آن در وزارت صمت گفت: با تغییرات ایجادشده در سطح کلان وزارت صمت، ‌متاسفانه هنوز جلسه کارگروه تنظیم بازار تشکیل نشده و سازمان حمایت گزارش خود را درخصوص درخواست تولیدکنندگان تایر برای افزایش قیمت ها به این کارگروه ارائه نداده است.

وی با تاکید بر اینکه به احتمال زیاد نخستین جلسه کارگروه تنظیم بازار هفته آینده و به ریاست وزیر صنعت، معدن‌وتجارت تشکیل خواهد شد، افزود: پس از استماع نظر سازمان حمایت، ‌تصمیم نهایی درخصوص مجوز افزایش قیمت تایر گرفته خواهد شد و روند این افزایش به تصویب خواهد رسید. البته این بدان معنا نیست که دولت کاملا با درصد مشخصی از افزایش قیمت‌ها موافقت کند. بلکه ممکن است بالا رفتن قیمت تایر طی دو تا شش‌ماه آینده عملیاتی شود. به‌همین دلیل تولیدکنندگان تایر مکلف به توزیع و فروش محصولات خود با نرخ قبلی در بازار هستند.

درهمین حال داوود سعادتی‌نژاد، رئیس اتحادیه لاستیک و روغن‌فروشان تهران نیز از بازرسی‌های گسترده این اتحادیه در سطح واحدهای صنفی و انبارهای پایتخت خبر داد و گفت: متاسفانه عدم توزیع تایر توسط تولیدکنندگان که با هدف دریافت مجوز برای افزایش قیمت‌ها صورت گرفته است، ‌بازار را با مشکل کمبود تایر مواجه کرده، تا جایی که قیمت تایر پرایدی در روز گذشته از 230هزارتومان به 400هزارتومان و تایر پژویی نیز به 500هزارتومان در هرجفت رسیده است. سعادتی‌نژاد با هشدار به واحدهای صنفی متخلف و عمده فروشانی که با احتکار کالا در انبارها از فروش تایر در بازار امتناع می‌کنند، گفت: پرونده واحدهای متخلف که در برابر فروش تایر با قیمت مصوب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مقاومت می‌کنند، به سازمان تعزیرات ارسال می‌شود. وی بیان کرد: بازرس‌های این اتحادیه به همراه بازرس‌های اتاق اصناف از روز گذشته در سطح بازار فعال شده‌اند و با متخلفان به‌صورت قاطع برخورد خواهند کرد./دنیای خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول