حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

بحران کمبود تایر در راه است

تایر
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 30 مرداد 1397تعداد بازدید : 45نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

به گزارش پارس تایر، دبیر انجمن صنفی صنعت تایر ایران در خصوص افزایش قیمت تایر در بازار گفت: تولیدکنندگان تایر را با قیمت مصوب سازمان حمایت عرضه می کنند و نمی توانند با قیمت بیشتر تایر را به فروش برسانند اما اینکه در بازار چه اتفاقاتی رخ می دهد از دست تولیدکنندگان خارج است و کنترل بازار در اختیار سازمان حمایت و تعزیرات قرار دارد.

خسرو محمودیان در گفتگو با خبرنگاران در خصوص روش عرضه تایر اظهار داشت : از حدود یک ماه و نیم قبل ، ستاد تنظیم بازار ، مراکزی را در شهرستانها مشخص کرده و تولیدکنندگان را ملزم ساخته است تا تایر را در اختیار آنها قرار دهند و مصرف کنندگان باید با حواله راهداری تایر را از آنها دریافت کنند.

وی در ادامه با اشاره به مخالفت تولیدکنندگان با این طرح بیان داشت : تولیدکنندگان با این روش توزیع مخالف هستند چرا که سیستم سنتی که 55 سال است طبق آن کار می کنند را به هم ریخته است و از سوی دیگر از آغاز اجرای این طرح یعنی 15 تیر ماه تا کنون از حدود 50 هزار حلقه لاستیکی که تولیدکنندگان در اختیار این مراکز قرار داده اند فقط 4 هزار حلقه لاستیک از این مراکز با حواله راهداری خریداری شده است.

محمودیان در خصوص کمبود مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان گفت : چنانچه در این چند روز بانک مرکزی ارز مورد نیاز تولیدکنندگان جهت تامین مواد اولیه را در اختیار آنها قرار ندهد به زودی با کاهش تولید و بحران جدی در زمینه تامین تایر در کشور مواجه خواهیم شد.

وی درباره معافیت تولیدکنندگان از پرداخت مابه التفاوت مواد اولیه موجود در گمرک تصریح کرد : تا این لحظه علی رغم دستور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت هیچ یک از تولیدکنندگان نتوانسته اند مواد اولیه موجود در گمرک خود را ترخیص کنند و گمرک همچنان آنها را ملزم به پرداخت مابه التفاوت می داند.

محمودیان با اشاره به کاهش تولید تایر در مرداد ماه تاکید کرد : تولیدکنندگان تایر به شدت با مشکل تامین مواد اولیه مواجه هستند با این وجود توانسته اند سبدهای مرداد ماه خود را تحویل دهند اما چنانچه مواد اولیه تولید تایر تامین نشود به زودی تولیدکنندگان قادر به تامین تعهدات خود نخواهند بود.

دبیر انجمن صنفی صنعت تایر ایران افزود : چنانچه کارخانه های تولید تایر متوقف شوند 15 هزار نفر کارگر مستقیم بیکار خواهند شد که خطر بسیار بزرگی است. /خبر خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول