حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

اختلاف قیمت لاستیک‌های ایرانی به صفر می‌رسد

محمدرضا تقی گنجی
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 14 مرداد 1397تعداد بازدید : 32نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

با دستور سازمان حمایت مصرف‌کنندگان، قیمت تایرهای تولید داخل از درِکارخانه تا تحویل به مصرف‌کننده نهایی برای تمام تولیدکنندگان یکسان شد.

به گزارش پارس تایر، بر این اساس شرکت‌های تولیدکننده تایر مکلف به اعلام قیمت‌های سه‌ستونی برای درِکارخانه،‌ عمده‌فروشی و مصرف‌کننده شده‌اند و محصولات تولیدی این شرکت‌ها باید با قیمت مصوب مصرف‌کننده در بازار عرضه شوند.
محمدرضا گنجی، رئیس انجمن‌صنفی صنعت‌تایر ایران در گفت‌وگویی از تکلیف تایرسازان برای اعمال قیمت‌های مصوب برای محصولاتشان خبر داد و گفت: از این پس قیمت فروش درِکارخانه برای تمام کارخانه‌های تولید تایر یکسان خواهد بود و هر سایز از تایر با قیمت مصوب و یکسان توسط تمام تولیدکنندگان به فروش می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه تمام تایرسازان مکلف به اطلاع‌رسانی درخصوص قیمت‌های تعیین‌شده توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هستند، افزود: قیمت‌های سه‌ستونی برای تمام شرکت‌ها یکسان خواهد بود. البته در بعضی سایزها که تنها توسط برخی شرکت‌ها تولید می‌شوند، قیمت به‌صورت انحصاری در لیست‌قیمت شرکت تولیدکننده درج خواهد شد.
گنجی با اشاره به تفاوت قیمت مصرف‌کننده برای محصولات شرکت‌های مختلف نیز ادامه داد: براساس قانون، قیمت‌ها باید یکسان باشند اما درحال‌حاضر محصول تولیدشده توسط برخی کارخانه‌ها به‌دلیل استقبال بیشتر توسط مصرف‌کنندگان، معروف بودن برند و نرم‌تر بودن محصول تولیدی در بازار با قیمت بیشتری به فروش می‌رسد.

رئیس انجمن صنعت تایر با تاکید بر اینکه قیمت‌گذاری تایرهای تولید داخل براساس وزن هر تایر انجام شده است و در نهایت برای هر حلقه اطلاع‌رسانی خواهد شد، ادامه داد: یک حلقه تایر پرایدی وزن مشخصی دارد و به‌دلیل استفاده از مواد اولیه یکسان توسط کارخانه‌های سازنده،‌ قیمت یک حلقه تایر با سایز مشخص برای تمام تولیدکننده‌ها یکسان خواهد بود. اما اینکه این محصول در بازار به چه قیمتی فروخته می‌شود، به اقبال مشتری،‌ سابقه برند و کیفیت نهایی تایر بستگی دارد و کارخانه تولیدکننده در تعیین قیمت نهایی محصول دخالتی نخواهد داشت./دنیای خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول