حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

اختصاص 900میلیون دلار ارز دولتی برای واردات تایرهای سنگین

تایر
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 22 مرداد 1397تعداد بازدید : 22نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

به گزارش پارس تایر، جلسه ستاد تنظیم بازار تایر، روز گذشته با تصمیم جدیدی برای صنعت تایر همراه بود و قرار شد برای واردات تایرهای سنگین به کشور 900میلیون دلار ارز با قیمت دولتی دراختیار واردکنندگان این کالا قرار گیرد. ازجمله تصمیمات جدید دولت در حوزه تولید و واردات تایر اضافه شدن مواداولیه تولیدتایر به جمع دریافت‌کنندگان ارز دولتی است و براساس برآوردهای قبلی باید سالانه 300میلیون دلار برای این بخش درنظر گرفته شود. گفته می‌شود واردکنندگان لاستیک‌های رادیال باری-اتوبوسی و معدنی راهسازی، بیش‌از سایرین ارز دریافت خواهند کرد. مبلغی که با معادل ریالی آن می‌توان چند کارخانه تایرسازی را در کشور به ثمر رساند.

بر اساس تصمیم جدید دولت، واردات تایرهای رادیال باری-اتوبوسی بدون محدودیت در تعداد و سایز، مشمول دریافت ارز دولتی خواهند شد. ضمن اینکه محدودیت های قبلی وزارت صمت برای واردکنندگان تایرهای رادیال سواری در سایزهای 13،‌14و 15نیز که پیش‌از این برای حمایت از تولید ایرانی وضع شده بود، برداشته شده است. بر همین اساس واردکنندگان تایرهای رادیال سواری می‌توانند با استفاده از ارز آزاد اقدام به واردات این گروه محصول کنند،‌ گرچه با نرخ فعلی ارز، قیمت این دسته از تایرهای وارداتی احتمالا افزایشی تقریبا دوبرابری را در بازار تجربه خواهد کرد.

از دیگر تصمیمات گرفته‌شده در حوزه واردات تایر، باید به اختصاص ارز دولتی برای واردات تایرهای معدنی راهسازی اشاره کرد، البته برای سایزهایی که کارخانه‌های ایرانی توانایی تولید آن را ندارند. تصمیم دولت برای اختصاص 900میلیون دلار ارز برای واردات تایرهای سنگین به کشور با هدف تزریق آرامش به فعالان صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای گرفته شده است و هنوز مشخص نیست واردکنندگان تایر و کارخانه‌های طرف قرارداد آنها در خارج کشور،‌ توانایی تامین و تولید این حجم از تایرهای سنگین برای ایران را دارند یا خیر؟ نگاه اخیر دولتی‌ها به صنعت و بازار تایر نشان از عزم دولت برای کاهش التهاب این بازار دارد./خبر خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول