حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

آمادگی میشلن برای عرضه لاستیک با سرعت بیش از 480 کیومتر برساعت

تایر میشلن
زمان مطالعه : 3 دقیقهتاریخ انتشار : 19 خرداد 1397تعداد بازدید : 112نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

به گزارش پارس تایر، خودروهای سوپراسپرت و ابرخودرو هر روز قوی‌تر می‌شوند و این امر به یک موضوع حیثیتی و رقابتی بین برندها تبدیل شده است. بوگاتی شیرون (Chiron) دارای پیشرانه ۸.۰ لیتری W16 با چهار توربوشارژر است که توانایی تولید ۱۴۷۹ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. با وجود چنین ارقام قابل توجهی، این ابرخودرو با تنظیمات الکترونیکی به سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

بوگاتی شیرون فوق‌العاده سریع است؛ اما نسل قبل آن یعنی بوگاتی ویرون ۱۶.۴ به لطف بهره‌گیری از پیشرانه هشت لیتری ۱۶ سیلندر و چهار توربوشارژر توانست به بیشینه سرعت ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد. این رکورد برای مدت‌زمانی طولانی در اختیار بوگاتی ویرون بود؛ اما اخیرا خودروی سوپراسپرت کونیگزگ آگرا RS توانست با میانگین سرعت ۴۴۷.۱۸ کیلومتر بر ساعت آن را به نام خود ثبت کند.

همان‌طور که بیشینه سرعت محصولات افزایش می‌یابد، اشتیاق برای تبدیل شدن به اولین خودروسازی که بتواند یک مدل تولیدی با بیشینه سرعت ۴۸۲.۸ کیلومتر بر ساعت (۳۰۰ مایل بر ساعت) بسازد، بیش‌تر می‌شود. دستیابی به چنین هدفی عمدتا نمادین است؛ اما هر خودروسازی که بتواند برای اولین بار رکورد سرعت ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت را تجربه کند، ارزش تجاری قابل توجهی به همراه آن به دست خواهد آورد و می‌تواند تبلیغات زیادی حول این موضوع انجام دهد که باعث فروش بیش‌تر محصولات خواهد شد.

بلومبرگ به‌تازگی مقاله‌ای درباره تلاش برای ثبت رکورد سرعت ۴۸۲.۸ کیلومتر بر ساعت منتشر کرده است. در این مصاحبه با جان هنسی مدیرعامل شرکت تیونینگ خودرو هنسی (Hennessey) انجام شد، هنسی ادعا می‌کند که احتمال دارد با تولید خودروی سوپراسپرت هنسی ونوم F5 در آینده نزدیک این رکورد شکسته شود. هنسی توضیح داد که دستیابی به سرعت ۴۸۲.۸ کیلومتر بر ساعت مهم‌ترین هدف این شرکت است و ثبت رکورد سرعت برای مشتریان، خانواده و عوامل شرکت هنسی بسیار مهم و حیاتی به شمار می‌رود.

هنسی جزئیات مشخصی در مورد خودروی سوپراسپرت ونوم F5 منتشر نکرده است؛ اما می‌گوید تولید آن تا ۲۴ دستگاه محدود خواهد شد و این مدل با استفاده از پیشرانه هشت سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژ دوقلو می‌تواند بیش از ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. سوپراسپرت هنسی ونوم F5 وزنی کمتر از ۱۳۶۰ کیلوگرم دارد و ضریب درگ آن تنها ۰.۳۳ است. بهره‌گیری از ویژگی‌های آیرودینامیک، وزن کم و استفاده از پیشرانه قدرتمند می‌توانند به‌عنوان مهم‌ترین عوامل رسیدن به هدف رکورد سرعت ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت ذکر شوند.

البته همه این موارد فقط در زمان کنونی عنوان می‌شود و هنسی تنها یکی از شرکت‌های بسیاری است که در تلاش برای ساخت سریع‌ترین خودروی تولیدی، با چالش جدی مواجه هستند. این چالش یافتن تایر مناسبی برای خودروی سوپراسپرت تولیدی است که بتواند سرعت‌ فوق‌العاده ۴۸۲.۸ کیلومتر بر ساعت را تحمل کند و در مقابل فشارهای وارد بر آن مقاومت از خود نشان دهد. میشلین (Michelin) تاکنون با تولید لاستیک با عملکرد بالا برای محصولات سرعتی بیگانه نبوده است و خودروهایی مانند بوگاتی و کونیگزگ برای دستیابی به رکورد پیشین خود از لاستیک‌های آن استفاده کرده‌اند. اما میشلین هنوز تایری تولید نکرده است که بتواند سرعت‌های حدود ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت را تحمل کند؛ البته در حال تلاش برای ساختن چنین لاستیکی است و می‌خواهد مقدمات آن را در آینده نزدیک فراهم کند.

به نظر می‌رسد این مشکل به‌زودی توسط میشلین حل شود؛ زیرا آن‌طور که اریک شمدینگ، مدیر تولید میشلین به carscoops می‌گوید، در حال تلاش برای تولید تایری با قابلیت تحمل سرعت‌های بالا حدود ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت است. چنین تلاشی نشان می‌دهد که این شرکت به ساخت این تایر مخصوص نزدیک شده است؛ اما هنوز هم تا دستیابی به هدف فاصله وجود دارد.

اریک شمدینگ می‌گوید:

میشلین در آینده نزدیک این مشکل را حل خواهد کرد؛ ما در حال انجام چنین کاری هستیم و می‌خواهیم لاستیکی تولید کنیم که بتواند در شرایط بسیار سخت مانند سرعت‌های نزدیک به ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت و حتی بیش‌تر، تحمل بالایی از خود نشان دهد. اگرچه هنوز موفق نشده‌ایم، اما بخشی از مسیر را پیموده‌ایم و توانسته‌ایم موفقیت‌های کمی هم به دست بیاوریم./زومیت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول