حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

آمادگی بازار برای پذیرش افزایش قیمت 9 درصدی تایر

لاستیک
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 24 تیر 1397تعداد بازدید : 33نویسنده :
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

به گزارش پارس تایر، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران در خصوص اینکه افزایش قیمت 9 درصدی تایرهای رادیال سواری در حال حاضر به نفع تولید کنندگان است یا خیر، اظهار داشت : با توجه به تغییرات نرخ ارز و افزایش تعرفه ها ، در حال حاضر بازار از نظر عرضه و تقاضا متعادل شده است لذا افزایش قیمت مشکلی در بازار این نوع از تایرها به وجود نخواهد آورد.

مصطفی تنها در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت : با توجه به اینکه طی چند سال گذشته یعنی از سال 93 تا کنون قیمت تایر در کشور افزایش نیافته است همچنین با توجه به افزایش نرخ ارز و قیمت مواد اولیه این افزایش قیمت کاملا منطقی است.

وی در خصوص کمبود تایرهای رادیال باری و اتوبوسی در بازار افزود : کماکان مانند گذشته تولید این تایرها در کشور ادامه دارد و مشکلی در روند تولید به وجود نیامده است اما از آنجا که همواره بخشی از نیاز کشور به تایرهای رادیال باری و اتوبوسی از طریق واردات تامین می شده و در حال حاضر به دلیل مشکلاتی مانند انتقال ارز واردات این نوع از تایرها کاهش یافته است لذا کمبود تایرهای رادیال باری و اتوبوسی در بازار احساس می شود.

وی اذعان داشت : چنانچه بخشی از ارز دولتی که به تایرهای رادیال سواری تعلق گرفته است صرف واردات تایرهای رادیال باری و اتوبوسی می شد در حال حاضر شاهد این کمبود در بازار نبودیم.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران در ادامه تصریح کرد : متاسفانه فقط یک کارخانه در کشور تایرهای رادیال باری تولید می کند لذا این دسته از تایرها به میزان کافی در کشور تولید نمی شود و کمبود موجود در این بخش از طریق واردات تامین می شود.

تنها خاطرنشان کرد : چنانچه ارز 4200 تومانی به موقع در اختیار تولید کنندگان تایر قرار بگیرد افزایش قیمت 9 درصدی می تواند جوابگوی افزایش هزینه های تحمیل شده به واردکنندگان باشد.

وی در ادامه افزود : میزان افزایش قیمت به شرایط بازار داخلی و بین المللی ، نرخ ارز و تحریم ها بستگی دارد مثلا شنیده می شود که احتمال تحریم تایر هم وجود دارد که در آن صورت شرایط متفاوت خواهد شد./خبر خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول